Di rumah, hilangkan kedutan di bawah mata

Kulit nipis dan halus di sekitar mata adalah salah satu yang pertama menjalani proses penuaan semula jadi.

Peremajaan kulit di sekitar mata di rumah

Seorang wanita menyedari kerutan pertama di bawah matanya pada usia 30 tahun. Sebabnya terletak pada ketiadaan kelenjar sebum dan lemak lembut yang terletak tepat di bawah kulit, serta struktur kulit yang halus dan tidak elastik di kawasan ini.

Pad infraorbital bebas dari struktur otot yang memastikan turgor kulit yang sesuai. Semua ciri ini bertanggungjawab untuk penampilan kedutan wajah terkecil, poket, lebam di bawah mata dan manifestasi tidak estetik lain.

kosmetik

Keindahan moden cuba menyelesaikan atau mencegah masalah dengan bantuan teknik salun (botox, gel bantal). Walau bagaimanapun, kaedah plastik dan profesional mahal dan melibatkan risiko tertentu.

Oleh itu, kebanyakan seks yang adil bingung dengan mencari kaedah alternatif yang lebih berpatutan, lebih lembut dan lebih berkesan.

Sebenarnya, di rumah anda boleh melakukan pelbagai langkah untuk menyegarkan semula dermis di sekitar mata dengan cara yang murah. Yang harus anda lakukan ialah memilih amalan terbaik untuk anda.

Produk kosmetik berikut akan membantu menghilangkan kecacatan di kawasan mata dan menghilangkan kedutan:

  • Krim berdasarkan vitamin larut lemak, antioksidan (retinol). Dana ini berkesan dalam jangka masa panjang.
  • Produk kosmetik dengan vitamin C dalam komposisi. Bahan-bahan ini meningkatkan pengeluaran kolagen, menawarkan perlindungan dari sinar UV dan merangsang sel-sel untuk diperbaiki.
  • Penggantungan asid hyaluronik. Mereka meningkatkan turgor dermis di kawasan infraorbital dan merangsang tisu untuk meremajakan. Asid hyaluronik juga sesuai untuk kulit sensitif dan tidak menyebabkan reaksi alergi.

Semasa memilih kosmetik untuk penjagaan kulit di sekitar mata, penting untuk mengutamakan produk yang aktif, berfungsi dan berkualiti tinggi.

Ia harus mengandungi produk yang merangsang pengeluaran serat kolagen, melembapkan dan menjana semula kulit. Asid hyaluronik mempunyai keupayaan untuk mengekalkan kelembapan pada struktur dermis, yang menormalkan keseimbangan air semula jadi.

Di samping itu, bahan berikut diakui berguna:

  • Ekstrak sutera dan ramuan perubatan;
  • Ceramides (lipid semula jadi);
  • Retinol, tokoferol, asid askorbik;
  • 5-ureidohydantoin;
  • Peptida struktur;
  • produk penyulingan tanaman berminyak.

Sebaiknya komposisi krim bebas gliserin dan hormon. Pelindung matahari adalah suatu keharusan untuk penggantungan harian.

Notis! Bermakna untuk kawasan sensitif mata tidak boleh mempunyai kos yang rendah!

Untuk mengelakkan pembengkakan, krim digunakan secara selektif dan dalam jumlah kecil. Kesan yang paling besar dapat dicapai pada waktu pagi dan petang.

Gunakan tampalan

Peremajaan kulit di sekitar mata dengan plaster

Patch adalah patch khas untuk kawasan infraorbital. Produk kosmetik mempunyai sifat ajaib dan mengubah struktur kulit sepenuhnya.

Proses ini boleh disebut sebagai "memprogram ulang" mengikut kata kerja bahasa Inggeris yang merujuk kepada perubahan dalam fail elektronik.

Plaster melegakan perubahan yang berkaitan dengan usia dan menyelesaikan masalah yang paling biasa - lebam di bawah mata, bengkak, ketidaksempurnaan dermis, meniru kedutan.

Pelekat pelekat yang diresapi dengan bahan berguna boleh disimpan dengan senang di dalam beg tangan kecil untuk kosmetik dan dibawa bersama anda ke tempat kerja, berehat atau semasa dalam perjalanan. Prosedur cepat untuk merawat kawasan di sekitar mata dengan plaster akan membolehkan anda mendapat kesan yang ketara berbanding dengan krim biasa.

Plaster kosmetik tepu dengan nutrien yang sangat pekat, yang tidak boleh dikatakan sebagai krim berkhasiat dan pelembap klasik.

Di samping itu, hari ini di pasaran kosmetik terdapat tampalan dari pelbagai pengeluar, di antaranya anda boleh memilih produk terbaik berdasarkan jenis masalah dan ciri kulit masing-masing.

Pemakanan yang betul

Untuk mengelakkan kedutan, penghasilan kolagen mesti terjalin dengan baik di dalam badan.

Nampaknya dia mengambil ubat khas, dan sintesis bahan ini diaktifkan sepenuhnya. Namun, sebelum menggunakan pertolongan ubat-ubatan tertentu, lebih baik membiasakan diri dengan kebaikan bahan semula jadi.

Cara semula jadi untuk mengatasi kekurangan kosmetik adalah menambah makanan anda dengan makanan berasaskan kolagen.

Cadangan diet adalah seperti berikut:

  1. Makan lobak merah yang lebih segar. Karoten yang terdapat dalam sayur-sayuran memberi khasiat dengan berkesan pada semua lapisan kulit. Anda boleh mempercepat hasilnya dengan menggunakan wortel dalam kombinasi dengan bayam.
  2. Memperkaya diet dengan pelbagai buah yang mempunyai kesan positif pada epidermis. Buah limau gedang dan aprikot sangat bermanfaat. Persik dan nektarin tidak kurang pentingnya untuk keadaan kulit.
  3. Makan sayur-sayuran segar setiap hari. Dalam kumpulan ini, tomato, herba aromatik, dan lada sangat berguna.
  4. Minum sekurang-kurangnya satu gelas jus buah yang baru diperah setiap hari. Ahli kecantikan mencadangkan jus epal, wortel dan oren.
  5. Isi kandungan lemak sihat dalam badan dengan ikan. Produk ini berguna dipanggang dan direbus.
  6. Makan blueberry bila boleh. Anda harus memberi perhatian khusus kepada beri ini. Ia mempunyai kesan yang baik terhadap struktur kapilari di retina. Ini meningkatkan ketajaman penglihatan dan orang itu berhenti memejamkan mata.
  7. Dilarang menggunakan minuman dengan gas, alkohol, barang bakar dan gula-gula. Bahan toksik dan gula yang terkandung dalam produk ini mempunyai kesan buruk terhadap keadaan dermis.
  8. Hidangan berlemak, goreng dan pedas harus dikecualikan dari menu biasa. Ia membawa kepada gangguan sistem pencernaan yang serius, yang tercermin dalam keadaan kulit.

gimnastik

Senaman gimnastik wajah untuk meremajakan kulit di sekitar mata

Senaman gimnastik yang dikembangkan khas memanjangkan keremajaan dermis dan mengembalikan penampilannya yang menarik.

Pengecasan sesuai bukan sahaja untuk wanita, tetapi juga untuk lelaki, terutama jika mereka tidak menerima penggunaan kosmetik.

Latihan 1

Buka mata anda lebar dan hitung hingga 5, kemudian tutup kelopak mata anda. Ulangi latihan 2 kali sehari 15 kali.

senaman 2

Seret sudut luar mata anda dengan hujung jari anda dan tiru mata orang Cina. Latihan bergantian antara membuka dan menutup mata.

Latihan 3

Duduk di kerusi dan pastikan kepala anda berada dalam kedudukan yang rata. Bayangkan sebuah bandul bergerak dari sisi ke sisi di depan mata anda. Pemerhatian dilakukan oleh pelajar. Akhirnya, bayangkan objek berdekatan di hadapan anda dan lihatlah.

Latihan 4

Putar murid dalam bulatan, pertama mengikut arah jam, kemudian lawan.

Latihan seperti ini dilakukan setiap hari, sekurang-kurangnya sekali sehari, terutama ketika manifestasi pertama dari gagak kaki terlihat. Anda tidak boleh memulakan dengan jumlah pengulangan maksimum, kerana ini dapat menimbulkan kemunculan ketidakselesaan di sekitar mata.

Secara beransur-ansur meningkatkan jumlah manipulasi dari hari ke hari, menghampiri beban maksimum. Latihan dijalankan dalam urutan yang berbeza dan dalam setiap minit percuma.

Rawatan rumah

Kelebihan ubat tradisional terletak pada ketersediaan, keselamatan dan kemudahan penggunaannya. Anda boleh memilih resipi yang tepat untuk diri sendiri dan menikmati kesannya dalam pantulan cermin.

Apa yang dinasihatkan oleh nenek moyang kita kepada kita? Pertimbangkan resipi yang popular.

Jus lidah buaya

Jus lidah buaya untuk meremajakan kulit di sekitar mata

Jus lidah buaya berkesan dan berhati-hati merawat kulit di bawah mata.

Cukup memerah beberapa tetes jus penyembuhan dari daun tanaman dan melincirkan kawasan yang bermasalah dengan hujung jari anda.

Produk ini memberi dermis kelembapan yang mencukupi dan dengan cepat melicinkan kedutan halus.

Sekiranya tidak ada tanaman di rumah, maka anda boleh membeli kosmetik seperti gel berdasarkan produk ini. Kepekatan aloe di dalamnya hampir seratus peratus.

roti putih

Tidak ada kesulitan tertentu dalam menyediakan resipi ini. Roti dan susu hampir selalu terdapat di setiap rumah.

Serbuk roti perlu dibasahkan dengan susu suam untuk mendapatkan konsistensi lembap. Ambil kedudukan mendatar dan sapukan jisim pada kelopak mata tertutup dan kawasan infraorbital. Kesannya sungguh menakjubkan dan menyenangkan selepas 3 rawatan.

sauerkraut

Sauerkraut kompres untuk meremajakan kulit di sekitar mata

Hidangan sederhana ini terkenal bukan sahaja kerana makanannya yang hebat, tetapi juga produk anti penuaan yang sangat baik.

Untuk menyediakan kompres kosmetik, seorang wanita memerlukan dua helai kain kasa dan segenggam pucuk sauerkraut.

Produk diletakkan di sapu tangan dan disapukan pada mata selama 15 minit. Setelah waktunya berlalu, kawasan yang dirawat dibasuh di bawah air mengalir dan dilumasi dengan minyak zaitun premium.

Akhirnya, celupkan kulit di mata dengan ringan dengan hujung jari anda. Sekiranya anda melakukan prosedur setiap hari, kulit akan menjadi licin dan kencang selepas 14 hari.

minyak zaitun

Produk ini kaya dengan vitamin dan nutrien. Setiap jurusolek pasti bahawa rawatan harian kulit di bawah mata dengan minyak zaitun yang sejuk akan mengubah wanita dengan ketara dalam masa 30 hari.

Khasiat produk termasuk memulihkan sel yang rosak, melegakan keradangan, menyuburkan, melembapkan, melicinkan kerutan di sekitar mata dan banyak lagi.

timun

Sayuran segar mempunyai sifat anti-penuaan, pemutihan, dan pelembap. Untuk memasak, anda perlu mengambil timun jenis tanah yang padat dan memotongnya dengan nipis.

Letakkan bulatan yang dihasilkan pada kelopak mata tertutup dan kawasan masalah lain di wajah. Berbaring dengan tenang dan berehat sepenuhnya selama setengah jam. Anda boleh meningkatkan dan mempercepat kesannya dengan menggosok sayur pada parutan halus. Walau bagaimanapun, dalam kes ini, jisim digunakan dengan plaster kasa.

Kentang

penggunaan kentang untuk peremajaan di sekitar mata

Ciri-ciri bermanfaat sayur-sayuran akar sangat pekat pada sayur-sayuran mentah dan dimasak. Produk ini mampu memberikan perawatan kulit yang lembut: untuk meremajakan dan menghaluskannya.

Kentang parut halus dan disapukan dengan pembalut ke kawasan pengumpulan kecacatan dan manifestasi yang berkaitan dengan usia. Akibatnya, bengkak dan bengkak hilang tanpa jejak, kulit diketatkan dan dilicinkan.

Kentang rebus digunakan dalam kombinasi dengan krim atau krim masam. Untuk melakukan ini, kentang tumbuk dibuat dari sayur-sayuran akar dan kedua-dua bahan dicampurkan. Jisim yang tidak disejukkan sepenuhnya diaplikasikan ke kawasan infraorbital setelah tisu kasa disapu ke kulit.

Kompres berfungsi dengan segera pada kulit. Keseimbangan air dipulihkan, sel mati dikeluarkan, kulit menjadi ringan dan licin.

pisang

Pisang pisang yang matang menghilangkan garis ekspresi kecil di kawasan mata dan meregenerasi kulit dengan cepat yang telah mengalami perubahan berkaitan dengan usia setelah 30 tahun. Sel menerima nutrien dan penghidratan yang diperlukan.

Pisang disucikan dan digabungkan dengan 50 gr. Mentega. Jisim dicampurkan dengan lancar. Pasta yang sudah selesai disapu di kawasan sekitar mata dan dibiarkan selama 25 minit. Kemudian topeng dibasuh dengan air suam.

Minyak kelapa

Produk ajaib ini terkenal dengan sifat mengangkatnya yang sangat baik. Untuk mencapai hasil yang diharapkan, cukuplah menyapukan minyak pada kulit selama 5 minit sehari.

Agar tidak terbakar dan jengkel, beberapa tetes produk akan mencukupi. Minyak dipanaskan sedikit untuk penyerapan yang lebih baik.

pasli

Parsley digunakan untuk meremajakan kulit di sekitar mata

Hijau, mengisi meja kami dengan kedatangan musim bunga dan musim panas, dapat dengan cepat dan kekal menghilangkan tanda-tanda penuaan di sekitar mata.

Jus tumbuhan menjadikan kulit kelihatan lebih ringan, menghilangkan lingkaran biru di bawah mata, membekalkan struktur sel dengan vitamin dan unsur mikro yang berguna.

Sebilangan kecil sayur-sayuran ditolak sehingga jus muncul. Beg dibentuk dari pembalut dan diisi dengan jisim hijau. Pembalut anti-penuaan yang dihasilkan diletakkan di bawah mata selama setengah jam.

Stroberi ditambah madu

Pada musim strawberi, pilih dua buah beri masak dari semak dan tumbuk dengan garpu. Campurkan bubur yang dihasilkan dengan 5 gr. Madu cair. Potong dua kotak kecil dari pembalut dan sebarkan campuran strawberi dan madu di antara mereka. Sapukan pada bahagian mata.

Buah beri memberi khasiat pada dermis dengan sempurna, dan madu mempunyai khasiat untuk memberikan kelembapan. Akibatnya, kedutan halus hilang dalam jangka masa yang lama.

Topeng

Topeng kompleks berkesan untuk kedutan wajah yang mendalam. Tindakan kompleks beberapa bahan menggandakan kesan dalam masa yang singkat dan membolehkan anda mencapai hasil yang diinginkan.

Diperbuat daripada putih telur

Telur dianggap sebagai produk unik yang digunakan bukan hanya untuk menikmati masakan, tetapi juga untuk mencapai kesan kosmetik.

Masker protein lebih unggul daripada krim komersial dan produk anti-penuaan dari segi keberkesanannya. Pemberian dari alam ini mengandungi retinol, yang mengembalikan dermis kepada keanjalannya yang sebelumnya.

Topeng yang paling popular untuk menghilangkan kedutan di bawah mata adalah campuran protein dan aloe. Semasa memasak, pukul protein ke dalam buih dan tambahkan 10 g. Madu, 3 tetes jus lemon dan 5 tetes minyak zaitun. Jisim selesai disapukan pada kulit selama 20 minit. Kesan pengencangan dan penghalusan dapat dilihat selepas penggunaan pertama.

epal

Topeng epal untuk meremajakan kulit di sekitar mata

Epal manis dan masam masak disapu pada parut halus. Jisim yang dihasilkan diisi dengan krim masam (1 sudu besar L. ) dan disapu ke kawasan masalah. Topeng ini membantu menghilangkan masalah kulit berkedut dan melawan kekeringan.

brendi

Topeng ini telah menjadi popular di kalangan jantina yang adil kerana petunjuk prestasi tinggi. Untuk menyiapkannya, anda perlu mengambil 30 gram. Cognac, 50 gr. Krim masam lemak dan 1 sudu kecil. Bunga madu.

Seterusnya, kuning telur rebus dan 3 tetes limau nipis atau jus lemon dimasukkan ke dalam bahan. Bubur diaduk dengan teliti dan disapukan pada soket mata selama setengah jam.

Dari bunga linden

Segelintir bunga pokok dituangkan dengan segelas air mendidih dan dibiarkan di tempat yang gelap selama 24 jam.

Dalam kuah yang dihasilkan (untuk topeng 3 sudu besar L. ) tambahkan madu, daun teh dan minyak bunga matahari (1 sdt L. ). Tonik buatan sendiri melincirkan kawasan yang bermasalah dengan kapas. Selepas penggunaan selama 3 minggu secara berkala, kedutan dilancarkan dengan ketara.

Ragi madu

Ragi adalah produk berharga yang kaya dengan protein, mineral dan vitamin. Budaya ini memberi kesan yang baik pada kulit halus kawasan orbit dan dengan cepat menghilangkan kedutan kecil. Produk berbutir cepat bertindak (2 g) dicairkan dalam sirap cair atau madu (2 sudu teh) dan beberapa tetes minyak bunga matahari ditambahkan. Campuran siap digunakan dengan hujung jari dan dipukul ringan pada kulit. Basuh selepas 20 minit.

Tibet Skaya

Topeng rebusan daun bay untuk meremajakan kulit mata

Perlu dimulakan dengan penyediaan kuah teluk. Untuk melakukan ini, anda perlu memasak 4 helai, diisi dengan 150 g. air mendidih. Kecilkan api di atas dapur dan renehkan kaldu selama tidak lebih dari 15 minit.

Untuk menyediakan topeng, ambil 1 sudu besar. l. Kaldu Lavrushka, putih telur (pukul hingga busa), 1 sudu besar. l. Minyak zaitun dan serbuk potassium aluminium oksida 4 gr (terdapat di farmasi). Campurkan semua bahan sehingga sebati.

Potong sekeping bahan ganti kapas berbentuk lengkungan dan tepu dengan jisim yang dihasilkan. Sapukan kompres ke kawasan infraorbital semasa tidur pada waktu malam.

Quark sayang

Topeng ini secara harfiah membuat keajaiban. Selepas permohonan, kulit di sekitar mata kelihatan semula, kerutan dilicinkan dan kekencangan dan keanjalan sebelumnya kembali.

Ambil 50 gram susu dan 70 gram keju kotej. Campurkan kedua-dua produk sehingga rata. Topeng boleh ditambah dengan 2 sudu besar. lemak dalaman cair dan 1 sudu kecil. Madu cair. Sapukan campuran yang dihasilkan ke kawasan sekitar mata menggunakan alat kasa. Tahan 25 minit.

Dari kelopak mawar

Topeng ini bukan sahaja membantu menghilangkan manifestasi kulit yang berkerut, tetapi juga memperbaiki keadaan mental dan fizikal berkat aromanya.

Untuk memasak, ambil segenggam warna pinggul mawar dan campurkan dengan kuning telur telur. Anda boleh menambah 1 sudu kecil untuk melembutkannya. mentega lembut. Serum yang dihasilkan disapu ke kawasan orbit selama 30 minit.

urut

Urutan yang kerap meningkatkan peredaran darah dan mengembalikan nutrisi yang betul ke epitel. Di samping itu, dermis di sekitar mata pulih lebih cepat, menjadi halus dan anjal.

Sebelum melakukan manipulasi, kulit tangan dicuci dengan sabun dan berminyak dengan minyak zaitun. Muka juga harus bersih dan dibasahi dengan krim khas. Pertimbangkan beberapa manipulasi urut yang paling berkesan:

  1. Pergi dari jambatan hidung ke lengkungan alis anda dengan gerakan urut menekan ringan dengan hujung jari anda dan perlahan-lahan bergerak ke sudut luar mata anda. Tukar arah ke arah yang bertentangan dan ulangi pergerakannya.
  2. Lakukan pergerakan tongkat drum di kawasan kuil, berjalan di sepanjang kawasan infraorbital dan kembali.
  3. Letakkan jari anda di kelopak mata yang bergerak, cubit kulit dengan lembut dan tarik ke arah sudut luar mata anda. Manipulasi harus diulang pada kelopak mata bawah.
  4. Gunakan jari anda untuk melukis lapan (atau simbol infiniti) di bawah mata. Ulangi 10 kali.

Dengan urutan biasa, hasilnya dapat dinikmati hanya setelah 7 hari.

Salap Heparin

Salap Heparin menghilangkan garis ekspresi di sekitar mata

Ahli kecantikan memperhatikan keberkesanan salap heparin dalam memerangi kedutan di kawasan orbit secara berbeza.

Tetapi dalam salah satu pendapat mereka, mereka jelas setuju - salap benar-benar dapat menghilangkan garis ekspresi dengan penggunaan biasa, tetapi ia bukan ubat yang benar-benar selamat.

Aplikasi ini sering memberi kesan negatif. Manifestasi berikut dibezakan antaranya:

  • liang pori tersumbat;
  • Jerawat (komedo);
  • Kekeringan dermis di sekitar mata.

Jangan mengecualikan salap dari senarai ejen berkesan anda sendiri. Ia boleh digunakan, tetapi tanpa pra-ketegangan buta.

Pakar mengesyorkan menggunakan salap sekali sehari tidak lebih dari seminggu. Selepas digunakan, lembutkan kulit dengan losyen pelembap.

Sebelum memulakan peremajaan, disarankan untuk berjumpa doktor yang berkelayakan.

Tentang memakai cermin mata hitam

Untuk mencegah atau mengurangkan penampilan kerutan di bawah mata, para pakar mengesyorkan agar selalu memakai cermin mata hitam.

Nampaknya dia memakai perlindungan dan masalahnya diselesaikan. Tetapi tidak, masalah lain timbul - perkembangan fotofobia. Akibatnya, penglihatan wanita itu menderita dengan ketara. Kenapa ini terjadi?

Mata secara semula jadi dirancang untuk melakukan fungsi penuh dengan adanya unsur sinaran langsung (cahaya matahari) secara berterusan. Ini bermakna bahawa dengan pencahayaan buatan, ketajaman visual sedikit berkurang.

Sinar matahari mempunyai kesan positif terhadap keadaan mata, menghidupkannya kembali, memberikan cahaya yang sihat dan menjadi halangan bagi perkembangan pelbagai penyakit berjangkit.

Sekiranya cahaya tidak mencukupi secara berkala, mata mulai terkoyak, mata tegang, dan rasa tidak selesa berlaku. Seorang wanita dipaksa untuk tidak menanggalkan cermin matanya walaupun dalam keadaan pencahayaan yang buruk atau juling yang tidak disengajakan, yang membuat kerutan menjadi lebih jelas.

Sebenarnya lebih mudah untuk belajar bagaimana bertindak balas terhadap cahaya matahari tanpa berkelip mata anda. Ini akan membantu melicinkan dan mencegah manifestasi kulit berkerut di kawasan infraorbital.

profilaksis

Dengan penjagaan komprehensif secara berkala, anda dapat mengekalkan usia muda selama bertahun-tahun. Untuk mencegah penuaan dan melambatkan penampilan kedutan wajah, cadangan mudah akan membantu:

  • makan dengan baik;
  • cuba tidur sekurang-kurangnya 8 jam sehari;
  • Memilih kosmetik dengan betul dan cekap;
  • Basuh alat solek semasa tidur malam untuk membolehkan kulit anda berehat sepenuhnya.
  • Gabungkan topeng, urut, dan senaman gim untuk merawat kulit di sekitar mata.
  • lupakan merokok;
  • Gunakan pelindung matahari jika perlu.

Cadangan umum

Sekiranya kedutan dijumpai di sekitar mata, ia mesti segera dikeluarkan

Dianjurkan untuk memulakan perjuangan melawan kaki gagak pada usia 25 tahun. Menghilangkan kedutan di bawah mata di rumah berjaya, dengan mematuhi cadangan umum:

  1. Seorang wanita hanya boleh menggunakan kosmetik semula jadi, yang disiapkan sendiri olehnya.
  2. Semasa menggunakan krim hiasan, anda harus memperhatikan komposisi dan kualitinya.
  3. Cuba jangan menggunakan ekspresi wajah yang aktif.
  4. Elakkan situasi tertekan.
  5. Rawat kawasan mata secara berkala dengan larutan garam ringan. Ia membantu melicinkan kedutan pertama dengan cepat.
  6. Kompres panas berkesan, yang diganti dengan mencuci di bawah pancuran kontras sejuk. Pemakanan dan penghidratan dermis secara intensif berlaku.
  7. Menggosok dengan ais batu mempunyai kesan yang baik terhadap keadaan kulit di sekitar mata. Ia boleh dibuat berdasarkan rebusan ramuan ubat. Selepas permohonan, warna kulit bertambah baik, kedutan hilang.

tauliah

Artikel tersebut mengemukakan banyak cara untuk meremajakan kulit di bawah mata. Mereka diluluskan bukan sahaja oleh kosmetik rumah, tetapi juga oleh profesional dari seluruh dunia. Tetapi jangan lupa tentang penampilan awal kedutan pada bahagian wajah yang halus ini.

Semakin cepat langkah-langkah diambil untuk menyingkirkannya, semakin lama wanita itu akan kelihatan muda dan menarik.